21 Ekim 2017 Cumartesi

Materyal Önerisi Örneği

T.C
BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ
NECATİBEY EĞİTİM FAKÜLTESİ
201619905160
Ali MERCAN

Öğretim Teknolojileri ve
Materyal Tasarımı

Yrd.Doç.Dr.
M.Tuncay SARITAŞ

MATERYAL ÖNERİSİ
Coğrafi Tablet Uygulaması

Proje Adı: Coğrafi Tablet Uygulaması
Proje Hedef Kitlesi: Lise öğrenimini gören öğrencilerin Coğrafya öğrenimini kolaylaştırmak ve lise 1.2.3.4.cü sınıflara kapsayacak öğrenme ortamını sağlamak projenin ana hedefidir.
Projenin Amacı: Bu proje öğrencilerin coğrafi öğrenmelerini kolaylaştıracak bir anlayışa zemin hazırlayan daha iyi şekilde tasarlanmış bir tabletin coğrafyayı sevdirmesi, eğlendirmesi, coğrafi bakış açısı kazandırmayı amaçlamaktır. Ayrıca öğrencinin sıkılmadan teknoloji çağının gereklerini yerine getirerek uygulama yöntemiyle merak uyandırarak öğrenme uygulamasını sağlamayı amaçlamaktadır.
Proje Sonunda Kazanımlar:
1. Teknoloji çağının gereklerini yerine getirerek öğrenme anlayışı sağlamak
2. Öğrenci ilgisini, isteğini ve merak seviyesini maksimum seviyeye çıkarmak
3. Coğrafya dersini sevdirmek
4. Teknoloji sayesinde daha iyi anlamayı sağlayarak çağdaş eğitimi getirmek
Kullanılacak Araç, Gereç ve Teknoloji:
 Program Tasarımı
 CBS ve Uzaktan Algılama Sistemi
 Microsoft Office Programları
 Tablet ve Tablet Yazılımı
 Kamera Sistemi
 Tablet içinde bulunması gereken ayrıntılı coğrafi bilgiler
NASIL YAPILACAK?
Öncelikle özel bir adet tablet cihazı yapılacaktır. Tabletin içinde tam donanımlı gerekli coğrafi bilgilerin olması sağlanacaktır. Coğrafi tablette kamera algılama sistemiyle doğadaki kayaç, bitkiler ve canlıları tanıyabilecek özellikte yapılacak bir kamera sistemi yapılacaktır. Öğrenciler herhangi bir gezi esnasında diledikleri yerlerden fotoğraf çekerek bölge hakkında bilgi sahibi olabilecek bir sistem yapısına sahip olan bu tabletle coğrafi yerler, bitkiler ve kayaçlar hakkında daha eğlenceli bilgi sahibi olabilecektir. Coğrafi tablet uygulaması için öncelikle tam detaylı ve cbs uygulamalı bir tablet programı ve yer tanıma kamera sistemi tablette yer alması lazım. Öğrenci gezi sırasında istediği yerin görüntüsünü alarak bulunduğu yerin hakkında Office programları aracıyla veya yardımıyla otomatikman bilgiyi tablette bakarak erişebilecektir. İnternet olmadan da böylelikle özel olarak yapılan bu tablette coğrafi öğrenme gerçekleşerek ve teknoloji çağında öğretmene fazla ihtiyaç duymadan günümüz çağdaş eğitimiyle bilgileri artacaktır. Öğrenciler böylelikle derse merak duyarak hem gezerek hem de ilgi göstererek hızlı öğrenme gerçekleştirecektir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder